söndag 3 april 2016

T-shirt!

Känns skönt när äntligen lite värme har kommit tillbaka så att man inte behöver bylsa på flera lager med tröjor. Det räcker bara med en T-shirt eller en och annan top. Härligt! En T-shirt kan ju se väldigt olika ut, helt vanligt enfärgad eller lite knasig och annorlunda. Jag gillar ju förstås det senare, som igår med en påfågel eller som idag med ett mystiskt pälsmönster. Går precis i färg med mitt hår, ha ha. Till denna ett par tunna armybyxor och en liknande jacka med ärmar av skinn. Dagens accessoar blev bara en rolig ring från Indiska och stövletter och väska förstås! Allt i den gröna färgskalan. Tänkte också berätta om mitt syintresse, jag har ju redan skrivit om stickning och virkning som jag brinner för. Men att sy är också nåt som jag gillar, tyvärr blir det inte så mycket nuförtiden, förhoppningsvis blir det lite mer framöver. Fick iallafall en beställning av barnbarnen på två små kuddar, så då åkte min gamla trotjänare fram, tänk vad kul det är att sy också!






Min gamla trotjänare (symaskinen alltså) sen 30 år tillbaka. Jag minns som igår när mannen överraskade mig och kom hem med den alldeles nya symaskinen. Fungerar fortfarande hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar