torsdag 21 april 2016

Skogen!

Idag var det dags att gå till skogen med mina elever. När det är sånt här aprilväder måste man ju vara helgarderad vad gäller klädsel. Jag tog på mig ett par bekväma mjukisbrallor med mudd och en lila långärmad tröja (nagellacket är fortfarande lila). På fötterna så blev det ett par sneakers från Nike som jag älskar. De börjar vara helt utslitna och jag har tänkt att kasta dem flera gånger, men jag kan liksom inte göra mig av med dem, jag gillar dem så himla mycket. Alltså fick de följa med idag också. Runt halsen ett "fläskigt" smycke köpt på loppis. Även fast man ska till skogen en halv dag kan man ju pigga upp sig med ett roligt smycke. Det är kul att bryta av den sportiga outfiten med något helt annat. Utvändigt då? Ja, helgardering som sagt, tjock dunjacka, regnbyxor, mössa, sjal och handskar. Redo för alla väder!






Glömde igår (då jag skrev om nagellack) att visa mina fina glasskulpturer formade som nagellacksflaskor gjorda av Åsa Jungnelius från Kosta Boda. Jag har fått dem i present av mannen och de pryder sin plats i fönstret i mitt dressingroom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar