tisdag 19 april 2016

Kreativ!

Jag fick frågan om både jag och mina systrar var lika kreativa vad gäller stickning sömnad mm. Den personen hade redan träffat min mamma som är otroligt kreativ, duktig och noggrann. Jag svarade att jag tror att alla människor är kreativa och påhittiga på olika sätt. Sen handlar det ju mest om intresse och tålamod. När jag ska försöka skapa något är det ju själva processen från idé till handling som är det roliga och jobbiga. När sedan idén är klar så återstår ju bara hårt arbete och tålamod. Det är väl därför jag gillar det här med kläder och stil, det är ju också på nåt sätt en kreativ process som går snabbt. Att klä sig på morgonen (jag vet att alla bryr sig om vad man sätter på sig, men sen gör man det på olika sätt och olika mycket) tycker jag är så himla kul, när man kan kombinera ihop samma saker på olika sätt. Idag blev jag helt vit under och sedan satte jag på en poncho i gråsvart leopardmönster. På fötterna ett par svarta sneakers med tjock vit sula från Vagabond. Flera accessoarer behövdes, armring, en riktigt stor ring och örhängen. Slutligen min Lindebergkavaj och en stor svart hemstickad sjal. Idag visar jag lite kreativ sömnad gjorda av min mor, vimplar som ska sättas ihop av barnbarnen. Somrigt och kul!








Nu är våren här på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar