söndag 10 april 2016

Korgväska!

Äntligen är det dags att ta fram mina korgväskor eller kanske heter de strandväskor? Jag vet inte, men jag vet att jag tycker att de är oerhört praktiska. Man kan kasta ner allt som man brukar ha i sin handväska och därtill, böcker, tidningar, idag en virkning, så praktiskt och dessutom snyggt. Den här årstiden tar jag nästan alltid en sådan när vi ska till landet. Mannen brukar också slänga ner lite av varje. Den här väskan är köpt på Mallis och har fina skinndetaljer, jag äger några fler och tittar alltid på liknande sådana när jag är ute och reser, de är ju också perfekta att ha på stranden. Dagens outfit blev enkel när vi kom in till stan. En mönstrad klänning i beige, en liten scarf och en stor armring i något bambuliknande material. På fötterna ett par boots också i beige med nitar. Tyvärr var jag tvungen att ha hudfärgade strumpbyxor idag, men nöden har ingen lag! Så var snart denna underbara söndag slut. Äntligen lite sol och värme!





Hittade ett roligt garn på gårdagens loppis. Får se vad det kan bli av det?

Så var landetvistelsen över för den här gången. Känns bra att ha laddat batterierna för kommande vecka.

Dagens fångst! Två fina gösar, får bli middag ikväll. Enligt mig den godaste fisken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar