måndag 18 april 2016

Collegetröja!

Jag köpte en fin oanvänd (prislappen satt kvar) collegetröja med vida ärmar på loppis i helgen. Den är svart och kommer från Monki. Halsen var väldigt trång så man nästan blev strypt eller pånyttfödd! Jag klippte bort mudden runt halsen och sydde en ny snygg fåll och vips blev det faktiskt en helt ny tröja. Det är ju det som är så bra med second hand, att man handlar för en billig peng och sedan kan fixa och göra om så det passar. Blir det fel gör det inte så mycket. Till tröjan en tunn kjol med något mönster i svart, beige och natur, svarta strumpbyxor och svarta boots med fransar. Min svarta långa kappa och min fina lejongula sjal från Portugal åkte på. Då var det nästan klart, bara accessoarer kvar, ett par svarta örhängen med fjädrar och några svarta armband av pärlor. Känner mig riktigt snygg trots att allt började med en gammal loppiströja. Då var det måndag igen, så nu kör vi!









Hamnade av en slump på tjejkväll på Sundbyholmstravet, tyvärr ingen vinst idag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar