lördag 2 april 2016

Skinnjacka!

Jag vet inte om jag har skrivit om det förut, med det gör inget isåfall, det tål att nämnas igen. Tunna skinnjackor kan man aldrig få för många av. Jag brukar säga att koftor är oslagbara plagg och det är samma sak med skinnjackor. Känner du dig lite tråkig och inte riktigt vet vad du ska ta på, kör på med en skinnjacka vetja så blir det garanterat bra, inte för uppklätt men ändå välklätt. En kavaj t.ex. Blir mycket stelare, men en skinnjacka kan både bli elegant men också lite tufft. Som jag alltid säger, passar både till "fint och fult". Idag t.ex. skulle jag ut en sväng och hade bara gått hemma med en T-shirt (visserligen med en vacker påfågel på, ni vet ju att jag älskar fjädrar) och ett par grå jeans, så vad göra? Jo, dra på en skinnjacka och ett par boots och direkt känns det enligt mig välklätt och snyggt. Den här jackan kommer från Zara och har lite rolig sjalkrage eller vad man nu ska kalla det. Zara har ofta prisvärda och lite annorlunda skinnjackor. Lite armringar och en ring la jag till och min långa svarta kappa på det. Känns faktiskt lite rockigt denna gråmulna lördag!






Har fått en "fin present" av mannen! En Turfmössa!! Turf är en slags orientering som han tycker är kul och som han tycker att jag ska hålla på med. Kanske för mössans skull då!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar