tisdag 15 mars 2016

Vårstäda!

Visst är det väl så att när det är dags för en ny årstid eller säsong så känner man ofta att man inte har någonting att sätta på sig. Nu i vårdagar som fortfarande är kalla är man sugen på något nytt och lite ljusa fräscha färger. Jag tror att man inte riktigt har vant sig och man har glömt vad som hänger längst in i garderoben. Att plocka ur och städa och kolla igenom vad man har är ju då bra, jag brukar också byta plats och hänga undan för de olika säsongerna. Så den här gången var det dags att städa bland mina tjocka, stickade och virkade tröjor och koftor. De blev vädrade och de tjocka fick byta plats med de tunna. Då hittar man ofta nånting som man glömt och så får man helt plötsligt lite nya idéer och uppslag. Dagens outfit däremot vet jag inte riktigt hur det blev. Jag började med mina culottejeans, en svart baströja och en stickad top av ett melerat garn i svartvitt som jag inte har hittat någon riktigt bra användning av. Tänkte att det skulle vara en sommartop när jag gjorde den men det har inte riktigt funkat så, det kanske kommer, materialet är däremot lite kul, det är gjort av mjölkfiber och fråga mig inte hur det fungerar för det vet jag inte. En svart sjalponcho med spets och ett par roliga sneakers från Vagabond med en tjock sula lades till. Täckjacka och svart halsduk slutligen. Och ett par stora ringar i öronen förstås. Sakta men säkert kommer våren lite närmare för varje dag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar