lördag 12 mars 2016

Svarta strumpbyxor!

Jag är en sån som har lite svårt för andra strumpbyxor än svarta nuförtiden. Det fanns en tid då jag hade alla världens färger, och det kan väl hända nu också, men det sker alltmer sällan. Jag har extra svårt för hudfärgade sådana och det är nu problemet kommer. För på vårkanten när man vill ha kjol och lite ljusare färger så blir det så svårt med det svarta. Som idag! Jag började med mina nya vinröda mockaboots från Portugal och tänkte sedan kjol. En jeanskjol och en rutig skjorta med inslag av både vinrött, blått och min nuvarande nagellacksfärg som är lite gråblå (nördigt! Jag vet!) so far so good, men sen kom jag till benen, snyggast barbent, men för kallt, så det blev ett par svarta strumpbyxor. Fortsatte med beige skinnjacka, vinröda handskar och vinröd halsduk. Till sist en kuvertväska med fransar och ett par solbrillor förstås! Nu ska köpas garn, sen blir det virkning i solen! Kan det bli bättre! Jag skiter i att det blev fel med strumpbyxorna!





2 kommentarer:

  1. Så fin du är! Rolig kuvertväska, den har jag aldrig sett tidigare. Härligt med vårtecken! Kram ☀️����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Väskan är ett second hand fynd förstås, från förra lördagens loppisrunda. ;-)

      Radera