onsdag 23 mars 2016

Blockmönstrat!

"Du ser gudomlig ut idag" var kommentaren jag fick idag på jobbet från en av mina elever. De är ju för härliga barnen. Hon tyckte nog att jag hade en färgglad kjol med ett roligt mönster. Och det är en rolig blockmönstrad kjol som kommer från Lindex i brunt, vitt och blått av ett konstigt material, nästan som tunnt kompakt "skumgummi". Jag har sagt det förut att blått och brunt är en riktigt snygg färgkombination som man kanske inte riktigt tänker på. Till kjolen en blå stickad tröja i mohair, bruna strumpor och stövletter. En brun skinnjacka och mockaväska med fransar. Dagens accessoarer, ett armband i tunn guldfärgad tråd och två tunna halsband som jag gjorde en knut på, tyvärr tappade jag ett örhänge som passade till, får väl se om det kommer fram. Nu ska jag gå ut och försöka vara lite gudomlig! Ha ha! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar