fredag 25 mars 2016

Kul!

Vissa dagar känner jag bara för att klä mig lite kul och knasigt! Som idag, jag grävde fram de här haremsbyxorna djupt inne från en hylla. Det var längesen de kom till användning, men jag gillar dem. Mannen kallar dem för mina tältbyxor, men vad bryr jag mig om det! De kommer från det spanska märket Desigual och jag minns så väl första gången jag klev in i en sådan butik, det var för många år sen när vi var på semester i Malaga och jag kommer ihåg hur häftigt jag tyckte det var med alla häftiga färger, roliga mönster och modeller. Nu har det ju tyvärr gått lite inflation i märket då det finns överallt, lite synd då vissa grejor är riktigt kul. Och kul blev ju då dagens tema, det räcker ju med byxorna för sedan måste man ju tona ner de övriga plaggen. Svart tröja med trumpetärm och stövletter och väska med fransar. Ett par ringar i öronen och en stor naturvit bikerjacka från Lindex, sen var det klart. Våga nu vara lite knäpp när du väljer dina kläder, tänk på många av våra somaliska kvinnor som har så många otroligt vackra färger och mönster på sina kläder och vi går istället ofta i bara väldigt neutrala kläder. Nej! fram för lite mera galenskap t.ex. Ett par tältbyxor! 






Långfredagslunch!

Påskmästaren hjälper oss med påskfirandet varje år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar