måndag 21 mars 2016

Olika!

Att gilla olika är nödvändigt tycker jag! Jag är ju lärare och har alltid lyft vikten av att vara olika, att ta tillvara varandras olikheter och se det som en tillgång. Hur skulle det se ut om vi skulle försöka göra alla lika! Förfärligt tråkigt och dessutom omöjligt! Tyvärr är skolan på väg åt det hållet med alla prov och dokumentationer och att alla ska klara målen samtidigt, men pendeln kanske snart slår åt ett annat håll. Jag jobbar dessutom en del på grundsärskolan och har genom året jobbat med många elever med Downs syndrom och andra funktionshinder och vilken glädje alla dessa "olika" elever har gett mig, både inom grundskolan och grundsärskolan. Tack till er alla! Nu blev det nåt helt annat än kläder, men även jag rockar sockor idag, därav detta skolinlägg. Till sockorna svarta tights och en lång svart klänning. Som accessoar en bred armring i mintgrön med en massa paljetter i mässing, jag tror att den kommer från Indiska. Mina nya fina mintgröna sneakers och en stickad sjal. Ytterplagg en svart kort skinnjacka, svarta handskar och halsduk. Sådärja! Då rockar vi loss!





4 kommentarer: