lördag 5 mars 2016

Sneakers!

Den här tiden är man alltid lika sugen på att ta på sig sina sneakers. Man har varit instängd i läderstövlar och kängor såå länge. Så idag jag tog på mina självlysande lite höga Nikesneakers. Svarta tights och en lång svart klänning till. För att knyta ihop det hela blev det ett par fjäderörhängen i samma färg som skorna. En skinnjacka som ytterplagg kändes vårigt men det behövdes också något runt halsen, det fick bli en naturvit pälskrage. Dags för loppislördag. Nu ska det göras fynd! Träffade på två damer som iakttog mig uppifrån och ner och jag såg att blicken fastnade på mina fina skor. De viskade till varann och till sist hörde jag att de sa: "Ja! Smaken är som baken" Ha, ha! Jag skrattade för mig själv och tänkte, vilken tur att alla inte har lika fina sneakers som jag har!


I'm singing in the rain!


Barnbarnet Thea hittade också en fin klänning och en tjusig tröjkappa på loppisrundan. "Äpplet faller inte långt från päronträdet!"

2 kommentarer: