fredag 26 februari 2016

Sapatos!

Sapatos är skor på portugisiska. Känns som ett viktigt ord att kunna om jag ska bo här. Köpte faktiskt två par sådana igår på rea i en Mangobutik här i Faro. Ett par svarta mockaboots med fransar (igen) och ett par stövletter också i mocka i någon vinrödaktig färg som jag invigde igår. Inget av dessa fanns i min skogarderob tidigare så det blev riktiga fynd.


Resan börjar närma sig sitt slut så det är dags att förbruka kläderna i min packning. De här supervida byxorna fick åka på idag som jag nästan glömt att jag packat ner och en vit sjal som liknar en sommargardin. Vädret idag är regnigt så varm tröja och skinnjacka behövs. Här står jag vid den fina gågatan i Faro. Nu hoppas jag på bättre väder framåt kvällningen.


"Sista natten med gänget" (mannen) åkte långklänningen på. Och ett långt fjäderörhänge, bara i ett öra förstås. Nu ska den lilla staden Faro göras osäker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar