måndag 22 februari 2016

Biluthyrning!

Att promenera är det bästa sättet att se sig om när man reser tycker jag. Idag ska det bli en lång promenad till Faro flygplats för att hämta ut en hyrbil. Bila är ju förstås också ett bra sätt att kolla runt, men då går ju allt så snabbt. Här är några prov på Portugals fina mönstrade kakel som många hus är klädda i. Drömmen är ju att bo i ett sådant i framtiden. 



Ett häftigt hus i en häftig färg på promenaden!

Mönstermix på skarf och tröja!

En perfekt skinnväska när man reser att ha småsaker i t.ex. läppstift!!

Ett axplock av kakelplattor från olika portugisiska hus.


Efter dagens stora dos av havsluft och bilpromenadsövningar var det med nöd och näppe att vi orkade gå ut på kvällningen. Mannen hade glömt sitt körkort hemma i Sverige så det blev två extraturer för att hämta mitt på hotellet. Så nu är det jag som gör Portugal osäkert framför ratten! Kvällens outfit blev därför ganska enkel, ja ni ser själva!

3 kommentarer:

  1. Osäkrare än vad det borde vara om du satt dig framför ratten. Tillräckligt osäkert när jag placerat mig bakom densamma.
    Du vet att jag älskar att märka ord....
    Kul att du bloggar även från Portugal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okay då Ulf! Du fattar att jag blev TRÖTT!

      Radera
    2. Jag förstår. Om jag glömt mitt hade dock konsekvenserna blivit än större.

      Radera