fredag 19 februari 2016

Packa!

Jag hatar att packa! Och då menar jag verkligen hatar. Däremot älskar jag att resa så den kombon passar inte ihop. Nu är det dags för en veckoresa till Faro i södra Portugal och hur ska man veta vad man vill ha på sig alla de dagarna? Dessutom är det extra svårt då temperaturen är lite mittemellan? Och hur ska man veta vilket nagellack man vill ha? Ja ni hör frågorna är många och jag är knäpp, jag vet, och det är verkligen I-landsproblem, jag vet, men jag är sån. Har tänkt att man någon gång skulle resa runt med allt i en ryggsäck och bara ha med ett ombyte, får se hur det skulle gå. Nåväl, inte den här gången. Dagens outfit är väl lite halvtråkig, tjock beige tröjjacka, (vill inte frysa på jobbet då det har varit kallt där) ett par svarta jeans och en svart top under. På fötterna mina svarta UGGs. Det bästa idag är nog mitt halsband som är köpt på loppis, ja bilden talar för sig själv. Jag gillar när man blandar guld och silver. Då var det väl bara att bita i det sura äpplet! PACKNING! Får se hur det går!





Fick en present idag igen. (Jag måste väl ha varit snäll.) Den här gången var det av mannen. Ett par jättefina träningstights i ett mönster som är en blandning av camo och leopard från Casall. Superfina! Han tycker väl att jag ska vara lite hot när vi är ute och promenerar på resan!

4 kommentarer:

  1. Vill du ha packningstips? Hör av dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna Ulf! Tar tacksamt emot tips, speciellt när det gäller accessoarer och nagellack! ;-)

      Radera
  2. Lätt! Tandborsten, tandkräm, deo. En utsliten tröja, sockar med hål, 2-3 par kalsonger.
    Köp sedan nytt på plats och släng det medhavda. När vi var i NYC vill jag minnas att jag fick en efterföljare...

    Ha det bäst i Portugal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för råden Ulf! Tror jag hoppar kalsongerna!

      Radera