onsdag 15 juni 2016

Skorna är huvudsaken!

Idag börjar jag med kvällens outfit. Avtackning av en kollega som pensioneras, då måste man ju se lite respektabel ut! Började med en kjol i mockaimitation och en top med fjädrar. Kändes både lite tråkigt och tantigt. Vad att göra? Jo skorna förstås! Valde en stund och kom fram till att mina fina mockaboots med fransar i samma färg som kjolen skulle passa perfekt och genast kändes det mycket bra och den andra känslan försvann direkt. Ett långt fjäderörhänge, min MK-väska med fransar adderades och sen klart, förutom skinnjackan i en ljusare nyans som behövdes på cykelturen hem förstås.

På dagen var det städning på jobbet och lite annat fix och trix. Bekvämt förstås, men för den skull inte tråkigt. Korta jeans med snörning, dubbla linnen, varav det undre med spets nertill. (Jag tycker om att ha flera lager av "samma".) Tog på mina gamla halvhöga nikesneakers med gulddekoration och lite smycken. Halsband och armband i svart och lite guld. Varför måste man klä sig tråkigt för att man ska städa? Då var allt klart för idag! En rolig sådan väntar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar