fredag 24 juni 2016

Glad Midsommar!

Midsommar är en helg som för mig är blandad med både glädje och vemod. Vet inte riktigt varför, men det har väl nåt att göra med att ljuset vänder och att storhelger ska vara så "lyckliga". Jag vet inte men lycka för mig är oftast små stunder i vardagen. Det blir ofta så upphaussat vid stora högtider. Det är väl inte riktigt jag. Men missförstå mig rätt, jag gillar förstås också stora kalas. Nåväl, den här midsommaraftonen firar jag och mannen vid vår lilla sommarstuga alldeles för oss själva, mycket avkopplande. Vädret verkar bli en blandning av regn, åska och sol. Tar på en långklänning i svartvitt och en stickad vit sjal. Snäckhalsband, bred silverarmring,  svarta sandaler och lite fjädrar i håret, måste ju vara lite fin, det är ju iallafall midsommar bara en gång om året. Ha en Glad midsommar, det tänker jag ha! 


Så här midsommarsnygg var sonen när han for iväg! 
 
 
 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar