torsdag 16 juni 2016

Äkta plast!

Idag tog jag fram en rosa jacka i äkta plast. Tror inte att jag använt den tidigare, men den passade ju så bra idag när man har lovat regn. Jag har förstås köpt den på nån rea, då jag tycker att det är kul med lite annorlunda saker. Oftast kostar de ju inte så mycket, plaggen jag hittar som är lite annorlunda, på second hand eller rea, men de gör ju sån skillnad när man twistar till en enkel outfit. Visserligen kräver det ju en del utrymme när man samlar på sig kläder oc smycken som jag gör, men har man utrymme så gör det ju inget. För mig är kläder ett intresse som får kosta en del, jag jämför ibland med mannens jaktintresse som förstås också kostar. En del tycker att man är fåfäng när man har detta intresse, men jag håller inte med. Varför ska det vara ok att inreda sitt hem eller köpa dyr konst, men inte att smycka sig själv? För mig är det senare lika viktigt! Hursomhelst så togs jackan på idag, sen tänkte jag ta ett par svarta jeans, men det blev ju mycket roligare med mönstrade utsvängda tights i svartvitt istället och till dem ett linne och en tröja i två olika aprikos nyanser. Upptäckte också att min nya fina telefon passade alldeles utmärkt. Slutligen svarta sandaler, ett svart armband, en ljus väska och ett par solglasögon som faktiskt behövdes på morgonen. Sista obligatoriska jobbardagen. Sen blir det SOMMARLEDIGT!!!




Världens skönaste sandaler från Vagabond!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar