onsdag 22 juni 2016

"Personal shopper"!

Idag var det äntligen dags för lite shopping med min fina kollega Margaretha! Hon ville ha lite smakråd och shoppingtips. Jättekul att jag fick den stora äran att hänga med. Vi började med att scanna runt lite, vilket är lika kul varje gång. Jag älskar att gå runt och titta i butiker och känna och klämma på plaggen. Inte alls detsamma att kolla på nätet tycker jag. Margaretha var ute efter några klänningar och min uppgift var att försöka tänka utanför boxen och försöka hitta det hon vanligtvis inte ser på, men att det ändå kändes rätt för henne och inte bara min stil. Det slutade med två klänningar, ett par byxor och en kaftan eller poncho. Bra jobbat av oss på kort tid. En riktigt mysig förmiddag som slutade med fika i solen!
Jag då? Började med frisören, blev klippt och fick på köpet två flätor i håret. Kände mig lite som en hippie. I det fina vädret tog jag på en blommig romantisk klänning som jag köpt på loppis. Gillade tyget och mönstret, men känner mig lite osäker på modellen. Lite för "snäll" för mig kanske. Tuffade till det hela med en svart lång kofta, svarta skor, solglasögon, väska och ett benhalsband. Kändes ok! Och resultatet på mitt uppdrag gick ju toppen!

 
 

 

En välbehövlig fika efter shoppingen!
 

En fin hippiefläta!
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar