tisdag 31 januari 2017

Terapi!

Det här med stickning, att skapa och vara kreativ är nån slags terapi för mig. Hur avkopplande som helst och jag har alltid nåt på gång. Det är verkligen lycka när man har en påse med garn och börjar på nåt nytt arbete som man har tänkt ut. Se hur det växer fram och om det blir som man har tänkt sig. Det blir det ju inte jämt och då får man ju tänka om. Det jag visar idag kommer från en upprepad tröja som jag har använt en del, men tröttnat på, så nu får vi se hur det går? Det som är spännande med detta projekt är att man har begränsat med garn i dessa färger och måste anpassa sig därefter. Verkligen kul och utmanande! Dagens outfit då? Tog min fina fjädertröja som matchar garnet färgmässigt, samma jeans som igår och ett par bruna boots. En trenchcoat och pälskrage, sen var det klart!

 

Blommor i matchande färger!
 
Ranunkel, en favorit!
 

 

Min fjädertröja!
 

Portugiserna är kanske lite kortväxta? ;-)
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar