torsdag 5 januari 2017

Pyssel!

Ibland känns det som att vi lever ett riktigt pensionärsliv här nere. Jag stickar och mannen fick för sig att tälja en smörkniv (det finns inga sådana här, inte ens på IKEA) av en upphittad pinne och ja, den blev helt ok. Min tröja är nu också klar och jag blev supernöjd med den. En riktig myströja som gjord för att krypa in i under kyliga kvällar. Materialet i garnet är lite spännande, gjort av mjölkfiber!?! Jag vet inte hur det går till, men så är det iallafall. Jag är ganska noga med materialet när jag köper garn. När man lägger ner så mycket jobb så tycker jag att man ska unna sig bra kvalité,  men mjölkfiber är nytt för mig. Vi får se hur tröjan kommer att kännas och hur den håller formen. Ha nu en fin trettonhelg!

 

 

 

 

Julgran för CocaCola-älskare!
 

En spännande julkrans!
 

De tre vise männen som kom på trettonhelgen!
 

Mannen in action!
 

Resultatet!
 

2 kommentarer:

  1. Redan klar?! Imponerande;)
    Den ser väldigt skön ut. Jag ska börja tänka som du angående garn, har en tendens att titta på prislappen istället för materialet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den behövs här på kvällar och morgnar! Och tjockt garn går snabbt! Dessutom lever jag ju "pensionärsliv" numera! 😜 Bra att du har tänkt om vad gäller garninköp. Man ska inte föringa kvinnokraft! 💪

      Radera