fredag 1 januari 2016

Slö!

God fortsättning på er! Nyårsdagen är en dag då man har rätt att vara lite slö. Bara mysa, läsa en bok, slötitta på nån film, inte göra så mycket, bara liksom insupa det nya året. Jag minns min barndoms nyårsdagar då pappa alltid tittade på nyårskonsert från Wien och backhoppning. Det var en speciell känsla av förväntningar om något nytt. Och jag känner likadant idag dock utan konsert och backhoppning. Nåväl, till min uppgift, kläder! Alltså något bekvämt! Tog då fram den här tjusiga jag vet inte vad, en blandning av jacka, kimono och kort morgonrock som jag hittat på loppis. Passar perfekt en slö dag.  Till det ett par sköna mjuka ingångna byxor i liknande färgskala. Stövletterna hoppade jag bara i för fotot, ;-) nu åker fårskinnstofflorna på istället. Ha en riktigt slö dag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar