söndag 24 januari 2016

Lat söndag!

Vissa dagar är det skönt att bara göra ingenting. Kroppen känner väl av att batterierna behöver laddas. Idag var det en sån dag. Då känns det svårt att visa upp en cool outfit, men jag kan inte låta bli att visa en sjal som jag köpte på second hand då jag tänkte att den färgmässigt skulle passa mina sneakers. Och det blev faktiskt mitt i prick! Jag måste faktiskt skryta lite över mig själv vad gäller att kunna se färger. När jag kollar på olika saker i butiker och funderar på vad jag kan para ihop det med som finns i garderoben, så stämmer det nästan jämt. Det är ju så med färg att det finns så många nyanser att välja på. T.ex en grön tröja passar ju inte säkert med de gröna byxorna där hemma. Så man måste ha lite blick för detta och ett "absolut färgseende" som jag brukar skoja och säga att jag har. Det gäller väl också att man har ett brinnande intresse för det här med färg och form. Nog med skryt! Här kommer de lata trötta bilderna. 


PS Jag tog på den här stickade mohairtröjan också som stämde i färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar