tisdag 5 januari 2016

Pippi Långstrump!

En städ och plockdag i huset. Vad passar då inte bättre än en Pippitröja. Bara att sätta skurborstar på fötterna och fara runt, sen är det klart! Skämt åsido! Jag hittade Pippitröjan som jag själv har gjort i ett ganska grovt bomullsgarn. Jag tycker att den är riktigt fin. (Jag stickade den till min man, men den passar lika bra på mig.) Tänkte att det är lika bra att gå "all in", så det blev två flätor i håret. Ett par smala jeans som på 80-talet skulle ha kallats stentvättade, (jag vet att jag sydde plagg av stentvättat jeanstyg på 80-talet, hur snyggt låter det?!!!) passade till tröjan. På fötterna mina röda boots, skulle nog Pippi ha gillat. Dags för lite städning! 
PS. Halsduken sen igår passade även till dagens outfit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar