lördag 31 december 2016

Feliz Ano Novo!

Jag försöker verka språkbegåvad en sån här dag, den sista på 2016. Gott Nytt År betyder det förstås! Och det önskar jag er alla. Det är allt lite känslosamt med nyårsafton tycker jag, åren går så snabbt nuförtiden och man vet aldrig vad nästa har att erbjuda, men det är ju bara här och nu som gäller och att göra det bästa av varje dag. För mig känns det väldigt spännande med det nya året då jag har gjort en stor förändring genom att flytta till ett annat land. 
Här ska vi ut och se hur det går till att fira nyår i Portugal, det verkar fullt på alla restauranger där vi försökt att boka, men lite fyrverkerier hoppas vi att få se. Hursomhelst så måste man ju vara finklädd på nyårsafton tycker jag, så jag tar på en grå klänning med en bred spets, lite smycken förstås och ett par svarta kängor med klack. Den varma Kenzokappan över alltihop förstås. Nu får vi se hur det går? Om vi får någon mat eller hur det blir?

 

Och en snygg väska förstås!
 

Varmt och skönt på dagen!
 

Julkrubba i naturlig storlek!
 

Tomten glömde visst några paket!
 

Julgran i Faro!
 

Nu kan vi åka skridskor också!
 

Dagens lunch! Matjessill från IKEA! ;-)
 

Gott Nytt 2017! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar