fredag 23 december 2016

Dan före dan!

Det är lite svårt att känna av julstämningen här i Portugal. Men egentligen saknar jag nog inte den hysterin som man alltid dras med i. Det ska fixas klappar, julmat och allt annat och i sista stund så har man alltid glömt nåt och måste stressa iväg. När jag nu nyss kommit hit så saknar jag inte alls det där, men förstås så saknar jag mina nära och kära, vi får se hur det blir nästa år. Idag har vi fortsatt med allt fix som måste ordnas för att bosätta sig här, det tar tid.
Klädseln är verkligen inte prio ett, men nåt måste man ju ta på. Det fick bli den vit-svarta färgskalan. Vita jeans och hemstickad tröja, dito sneakers, lite smycken i svart och silver och så fjäderörhängen. Skinnjackan behövdes idag också trots 18 grader. Imorgon får vi trolla fram lite julmat, blir nog svårt med sillen!

En röd dörr lagom till jul!
 

Istället för julgran!
 

 

Dagens lunch!
 

Var är sillen?
 

I väntan på alla dessa dokument som måste fixas!
 
Strandpromenad!

Tavira by night!

 

God Jul från Tavira!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar