onsdag 21 december 2016

Växter!

Idag har jag ägnat mig åt olika papper! Det krävs oändligt med sådana för att bosätta sig här. En roligare sak jag har ägnat mig åt är att införskaffa några växter och krukor till vår terass. Vad sägs om en stor julstjärna som jag tänker vårda ömt. Det krävs ju förstås en del vatten i värmen, men det är väl det jag får syssla med under dagarna här. Idag tog jag på mig min syrenrosa bomberjacka, jeans mina vita sneakers och min egenhändigt stickade vita sjal. Klarade mig idag också med de få plaggen jag hittills har fått med mig. Ett par solglasögon behövdes också förstås och tro det eller ej men glasen matchade upp jackan! Nu ska här planteras!

 

 

 

Taviras svar på Eskilstunas "profil"!
 
Promenad vid havet!
 

 

 
God Jul från Santa Luzia!
 

Mycket fanns det att välja på!
 

Inga statyer idag, men mannen var bra sugen på att köpa ett vildsvin!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar