fredag 9 september 2016

Vita blusar!

Jag har en förkärlek för vita blusar, gärna lite romantiska sådana. Jag vet inte riktigt varför, men det finns några stycken i min garderob. När jag är ute i butiker eller på loppisar så dras jag ofta till sådana, gärna med lite spets, volanger och rysch. Det kanske beror på att det är enkelt att klä sig då man kan ha vitt till precis vad som helst och allra helst på sommaren, men de funkar även andra årstider med nån tjock kofta över. Idag åkte det på en vit blus med en fin spets i dekolletaget (ett roligt ord tycker jag) behövdes bara en kjol till, en lång zebrarandig, då sommarvärmen ligger kvar. En hatt piggar ju alltid upp och en vit jeansjacka. På fötterna mina gamla Birkenstock, funkar till allt. Dags för en ledig fredag.


 

 

 

 

 
 

4 kommentarer:

  1. Några stycken? Var går gränsen för många?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, du kanske kan hjälpa mig med det Ulf? Om du räknar dina oöppnade tenniströjor, är de många? 😉

      Radera
  2. Hjälpen är här! Ja,de är många.

    SvaraRadera