torsdag 22 september 2016

Vad tycks?

Den här STORA koftan var jag tvungen att ha med idag. Jag stickade den då jag köpt garnet på en loppis. Ett riktigt tjockt garn av tre trådar. Använde grova stickor och sen blev det såhär. Har inte haft nåt tillfälle att använda den än, men det kommer väl när kylan kommer. Den är såå tjock, tung och varm, och jag gillar den skarpt! Dagens outfit då? Började med en tunika eller poncho i nåt blankt material i olika färger. En mintgrön ton fanns med så då blev det sneakers i samma färg. Men nåt mer behövdes, svart trikåklänning under, svarta strumpbyxor och lite smycken. En cool armring i mässing med snörning och rosett av ett svart sammetsband (har förstått att sammet är hett i höst) och en halskedja med en medaljong. Nu vill jag höra vad ni tycker om mitt "as" som jag kallar min nya kofta!

 

 

 

 

 

 

 

Den svarta rocken blev perfekt ytterplagg idag också och konstigt nog hittade jag en sjal i samma färg som skorna! ;-)
 

2 kommentarer: