söndag 18 september 2016

Söndagspyssel!

Jag gillar verkligen söndagar. Det är nåt kravlöst på nåt sätt. Den här söndan fanns inget direkt inplanerat mer än pyssel hemma, och mannen kom hem igårkväll så ordningen var återställd. Vad tar man då på sig en pysselsöndag? Nåt bekvämt förstås! Ett par jeans i flaremodell och en T-shirt i samma blå nyans. Tog också på ett halsband och armband köpt på Pingstkyrkans second hand. Halsbandet i silver med flera olika kedjor och armbandet i krokomönster med nitar, man kan ju piffa sig lite även om man bara ska gå hemma. Tog på ett par boots och min fina rock från Wera Stockholm med trekvartsärm och en snodd runt midjan när jag skulle till ICA och genast blir man lite mer klädd. Jag gillar långa rockar av olika slag. Den här kan man ju också ha lite kyligare dagar inomhus då den är ganska tunn. Nu väntar strykning (som jag gillar) och lite pyssel i min garderob, ska försöka plocka bort lite sommarsaker mot vinter. Älskar att ta på stövlar eller boots när hösten återvänder. Lite skoljobb behövs också för det mesta på en söndag! Nu är det bara att sätta igång!

 

 

"Då tar vi tagelskjortan på!"
 

 


Skoljobb förstås!
 

Skogens röda guld finns i min trädgård!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar