lördag 28 maj 2016

Vintage!

Jag lärde mig häromdagen att vintage kallas kläder fram till och med 70-talet. Då måste dagens blus kallas vintage för den måste vara en 70-talsblus. Den är så fin i modellen med stort blommönster, långa kragsnibbar, knytning bak och gjord i ett riktigt "äckligt" material. Det var väl så på den tiden att polyester var riktigt hett, bara att tvätta och hänga. På storlekslappen står det 46! Visserligen är den lite rymlig, men jag tycker inte att den är för stor. Jag bryr mig inte så mycket om storlekar utan ser mera till att det passar, ibland blir det small och ibland XL, det kvittar och vad gäller den här blusen så säger man ju att storlekarna har ändrats sen förr. Till blusen en lång volangkjol i jeanstyg och min Odd Molly jeansjacka. Min fransväska i mocka och mina nya sandaler var en perfekt combo, samma färgton på mockan, de fick också följa med idag. Idag väntar jag med spänning på barnbarnets dansuppvisning! 







Ägg och ansjovismacka! Klockren sommarmat!

Utsikten från min balkong är helt magisk! Kastanj, syren och äppelträd i full blom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar