tisdag 17 maj 2016

Tyll och siden!

Hittade den här bruna tyllkjolen på en sunkig loppis för ett tag sen. Den hängde där lite ensam och ledsen och liksom väntade på mig. Jag kände direkt att jag tyckte om den och tyckte det var lite ovanligt med brun tyll, så jag slog till! Hem och tvätta och som ny. Det ser ju ofta lite smutsigt och sunkigt ut när man går och tittar i second hand eller loppisbutiker, för att inte tala om lukten! Så det gäller att ha både fantasi och lite urskiljning när man scannar runt i dessa. Idag åkte kjolen på tillsammans med en brun sidenblus från Wera, bruna strumpbyxor och en vit liten kort kofta. Viktigt nu vad man sätter på fötterna så det inte blir för gulligt! Mina träskokängor fick det bli och till det en brun skinnjacka. Känner mig både snygg och tuff. Accessoarer då? Stora guldringar i öronen och en guldig armring. Känns som en piffig tisdagsoutfit! Tänk vad lite tyll kan pigga upp i kylan!




Nyss hemkommen från jobbet!

Arbetskamraten Sara har lite finare träkängor än jag! Swedish Hasbeens!!
Såå snygga! Blir allt lite avis!

Vårt kastanjeträd i full blom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar