måndag 24 juli 2017

Virkade rutor!

Hittade det här färgglada garnet i en garnaffär här i Tavira och kunde inte motstå färgen, riktigt knalligt rosa. Så jag köpte mig några härvor utan att veta vad jag skulle göra. Hittade ett mönster på några virkade rutor som jag tyckte var både vackra och roliga att göra. Så jag satte igång utan att fortfarande veta vad det skulle bli. Hade tidigare gjort en lång kofta av just virkade rutor, så jag tänkte att det kunde bli nåt liknande. Efter tjugo rutor och lite ihopsömnad så blev det till sist ett resultat som ni kan se idag. Lite svårt att veta vad jag skulle ha till denna knalligt rosa kofta? Det fick bli ett långt svart linne då det egentligen är för varmt för denna kreationen, men det kommer ju svalare tider och då kan det nog bli tjusigt med byxor till. Vi får se vad det blir då?




Lite fjädrar i öronen i en blandning av rött och rosa kan ju heller aldrig bli fel!


Lite mer rosa då ändå nagellacket är på! ;-)



Och en vackert rosa hibiskus!


Min favoritfrukt i alla kategorier! Melon! Och här finns det många olika sorter att välja på.

En annan favorit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar