fredag 14 juli 2017

Det där med keps!

Som ni säkert redan har förstått så är jag ju väldigt förtjust i hattar av olika slag, både vinter som sommar. På sommaren är det ju fantastiskt praktiskt med en hatt för att skydda sig både mot sol och värme. Sen var det ju det där med keps! Jag har alltid varit lite skeptisk mot sådana, bara för min egen del. Tycker att andra är supersnygga i keps, men tycker inte att jag passar i denna huvudbonad. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig, så sagt och gjort, investerade i en sådan och här ser ni resultatet. En ljusgrå keps till en dito t-shirt och ett par korta reptilmönstrade shorts. En lång fjäder i ena örat och Doc Martens sandaler. Känner mig rätt nöjd och kepsen är perfekt att ta på när jag går mina morgonpromenader.





Måste också berätta om en utflykt vi gjorde i veckan på den spanska sidan till en nationalpark som heter Donana. Hamnade i en liten ort, El Rocio, dit miljoner människor vallfärdar varje pingst för att hedra ett helgon. Ett mycket speciellt ställe där det fanns gott om hästar och kor och dessutom var gatorna fyllda av sand (ingen asfalt så långt ögat nådde). En mycket annorlunda upplevelse. Där fanns också en mängd av fåglar, flamingos och stork mm. Väl värt ett besök om man har vägarna förbi!




Den vackra kyrkan där helgonet fanns!



Fick också se spår efter den hemska branden som härjat i närheten av den spanska staden Huelva. En fruktansvärd förödelse över ett stort område!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar