onsdag 15 februari 2017

Simning!

Idag gick det dåligt med fotograferingen då fotografen var på golfbanan! Får skriva lite om simning istället. Hittade en simhall här i Tavira och tänkte att det vore härligt att få sträcka ut i bassängen i väntan på att det blir human värme i havet. Sagt och gjort, jag cyklade dit och efter att ha visat passet och diverse andra dokument, fyllt i en blankett och blivit fotograferad så var det fritt fram att beträda bassängen. Men badmössa och badskor måste man förstås ha. Så jag åkte till närmsta sportaffär och frågade efter den största storleken på badmössor, då jag både har stort huvud och mycket hår, men det fanns bara en storlek!?! Tillbaka till simhallen och började simma, hur skönt som helst, men badmössan gled upp hela tiden, så till sist fick håret hänga utanför! One size fits all! Nja! Inte på badmössor iallafall! Dagens klädsel blev jag riktigt nöjd med, men fotade i hissen med cykelhjälm på, så jag som gillar huvudbonader, nu har jag investerat i både cykelhjälm och badmössa här i Portugal! ;-)

 

 

 

 

Hittade en ny bil på morgonpromenaden!
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar