lördag 25 februari 2017

Lördag = Marknadsdag!

Hemma i Sverige brukar jag ofta gå på loppis på lördagar och det är ju faktiskt också en slags marknad. Här i Portugal har jag inte hittat så många loppisar eller second hand butiker, däremot massor av olika marknader. Så idag lördag alltså dags för marknad, idag två stycken. Först en antikmarknad lite likt en loppis och sen en matmarknad med massor av färsk frukt, grönsaker, fisk och kött. Tog på en fin sammetskimono med broderier som jag köpte på min Spanienresa. Jag tycker den är superfin och supermjuk och skön, dessutom älskar jag färgen. Till den ett par jeans och bruna boots. Stora örhängen och ett skinnarmband blev dagens accessoarer och sen köpte jag en armring på marknaden. Kommer att visas här längre fram. Ha en fin lördagkväll! 

 

 

 

 

 
Har också gjort iordning ett bord på terassen där jag kan fixa med mina växter. La på en vaxduk med ett mönster av fjädrar! Vilken skräll! ;-)
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar