torsdag 9 februari 2017

Poncho!

Poncho är ju ett oslagbart plagg. Första gången jag hade en egen sådan var när jag var barn och mamma hade sytt en mönstrad sådan i nåt slags frottétyg med vit frans nertill till både mig och min syster. Den var såå snygg och jag vill minnas att jag kände mig både lite tuff och speciell. Och det finns ju hur många varianter som helst på ponchos, tunna, tjocka, stickade, mönstrade, ja ni fattar! Dagens är av det lite tjusigare slaget, en rosamönstrad sak i siden. Idag har jag klätt ner den med vita jeans och tröja, men man skulle ju lika gärna kunna klä upp den tillsammans med en tjusig klänning. Det var allt för idag!

 

 

En matchande kvällshimmel från terassen!
 


Ordning och reda!
 

Här hos oss finns det ganska gott om stork på vissa ställen. Lustiga fåglar som bygger sina bon högt upp alldeles oskyddat, t.ex. på lyktstolpar. Jag fattar inte att bona ligger kvar när vindarna tar i som de rätt ofta gör här?
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar