måndag 29 april 2019

58:an!

Så var det dags för födelsedag igen. Det här med att åren går snabbare ju äldre man blir stämmer faktiskt. Det trodde man ju aldrig i sin ungdom. Jag har nu blivit 58, och är så tacksam för varje år. Det här med att man inte får tala om en kvinnas ålder tycker jag bara är larvigt, man ska istället bära sin ålder med stolthet. Tidigare sa jag att det inte var så mycket att fira när man kommit upp en bit,  men efter att ha drabbats av bröstcancer, (som många andra kvinnor med mig har gjort) så ändrade jag min uppfattning. Så nu tycker jag att man ska fira och med det menar jag inte stora kalas utan att man för sig själv och med de närmaste verkligen uppskattar varje år. Det är här och nu som gäller! Tyvärr kan jag inte fira med mina barn och barnbarn idag, då jag är i Portugal, det får vi ta när vi ses, men jag har firat lite med mina fina grannar här och med min lilla hundvalp och min älskade man, så mycket bättre kan det inte bli. Solen lyser här i Portugal på min dag så min födelsedagsoutfit blev bara en tunn grönmönstrad sommarklänning, vita sandaler och en vit väska. Till sist ett par stora örhängen och en armring! 
Så kom nu ihåg att fira era födelsedagar och att det är här och nu som gäller!









Restaurangbesök för första gången med hundvalpen Doris.

Det var väldigt jobbigt, så därefter blev det så här! ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar