måndag 22 april 2019

Min lilla älskling!

Nu har vi blivit med hund igen. En liten valp på ca tre månader som vi döpt till Doris. Som jag tidigare berättat så har vi varit på ett hem för upphittade hundar och kärleken till denna lilla rädda varelse kom över mig direkt. Hon hade varit på hemmet i två veckor innan hon kom till oss och man har ingen aning om vad hon tidigare upplevt. Hon är såå rädd för människor så man vill nog inte veta vad som har hänt. Nu har hon varit hos oss i fyra dagar och har gjort otroliga framsteg. Kan gå i koppel och vill bli gosat med, men springer undan när vi är ute och går i lägenheten, så mycket tålamod och jobb med denna lilla Doris kvarstår. Som ni säkert förstår så kommer mina outfits långt ner på listan över vad som är viktigt. Idag tog jag iallafall på mig ett par tjusiga örhängen gjorda delvis av snäckor, kommer att skriva mer om det längre fram för nu handlar det mesta om Doris bästa! 




Hon har upptäckt sin spegelbild vilket är mycket spännande!

Och har fått nya kompisar!

Hon gillar att gosa i sängen!

Och hon har till och med fått bada då hon var såå smutsig när hon kom! 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar