fredag 26 april 2019

Snäckor!

Det spelar ingen roll hur gammal man är, går man på stranden så förundras man över alla vackra snäckor. De finns ju i så många vackra färger och former. Alla vi människor har nog nån samlargen i oss tror jag. Nu har jag förstått att smycken gjorda av snäckor är mycket ”heta” just nu. Man kan se olika varianter av sådana överallt. Jag har alltid gillat snäcksmycken och har samlat på mig några genom åren. Jag kunde dessutom inte låta bli att kosta på mig ett par nya, då det finns ett stort utbud i månnga butiker. Mina nya kommer från butikskedjan Mango. (De har inte bara roliga snäcksmycken, utan många av deras smycken tilltalar mig.) Ett par örhängen och ett halsband blev det den här gången. Så gör som jag tror att stenåldersfolket gjorde, smycka er med lite snäckor i olika varianter! Ha en fin fredagskväll! 



Det här halsbandet är köpt på H&M för många år sen och jag älskar det. Passar perfekt en solig sommardag till en strandklänning.

Och här kommer två loppishalsband som också är mina favoriter. Det ena köpt i Sverige och det andra i Portugal! 


Kan inte låta bli att ta med en bild på min lilla ”bebis” då hon numera upptar allmin tid! <3














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar