fredag 12 april 2019

Volontär!

Idag var första gången som jag och mannen jobbade som volontärer här i Portugal. Då det finns många övergivna hundar här så finns det också fantastiska människor som tar hand om dem. Helt beundransvärda! På det här stället finns det just nu ett trettiotal hundar och några adopteras bort relativt snabbt, medan andra blir kvar för evigt. Varje år adopteras ett hundratal från denna hundgård. Dagens uppgift för oss var att ta ut några av dem på en promenad vilket var mycket spännande. Hundarna var mycket ivriga och glada att få komma ut i det fria och vi kände oss mycket nöjda över att få göra en liten insats. Jag har också blivit ”kär” i en av dessa, men den är just nu väldigt rädd så man får inte komma nära. Vi får se hur det går? Kanske en adoption så småningom. Ha nu en fin fredagskväll! Jag kommer att drömma om mina nya fyrfota vänner.
PS Min hundoutfit är det väl inte så mycket att skriva om. ;-)



Två av de fantastiskt engagerade volontärerna!

Min lilla kärlek! <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar