tisdag 11 april 2017

Kjollängd!

Det där med kjollängd är ett omdiskuterat kapitel och varierar efter åren (både på mina år och åren som går) och utifrån konjunktursvängningarna. Sakkunskapen (stilproffsen) säger att kjolen ska sluta där benet är som smalast, typ ovanför knät eller nedanför vaden, för att det ska ge ett smalare intryck, men jag tycker nog att det blir lite tråkigt och som vanligt gör jag som jag vill, på mitt sätt. Så idag åkte det på en ganska kort kjol (jag tycker att man kan ha det i värmen likaväl som ett par shorts) från klädkedjan Mango ur deras committed kollektion. Den är naturvit med lite råa kanter och en rolig snörningsdetalj därfram. Därtill en top med spets och broderier, mina Robin Hood skor och ett fjäderörhänge bara i ett öra. Dags för lite fotvård (pensionärsvarning, men oj så skönt)!

 

En motsträvig hund!
 

 

 

 

Och lite apelsiner!
 

Här kan vi snacka amaryllis!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar