tisdag 4 oktober 2016

Scout!

När jag knöt på mig den lilla röda scarfen imorse kände jag mig lite som en scout, och mycket riktigt! Det var kommentaren jag fick av mannen "Idag ser du ut som en scout". Och ja det stämmer väl likaväl som att jobba på en cirkus som igår. En scout är ju "alltid redo" och detsamma gäller i mitt jobb. 
Accessoarerna blev det viktigaste i dagens outfit. Den röda scarfen förstås, (det röda nagellacket satt kvar) ett långt halsband med två röda kedjor och ett par omaka örhängen från Monki. Svarta armybyxor och en vit collegetröja är ju väldigt enkelt, men med accessoarerna blev det ändå lite kul. Ytterplagg då? En svart bomberjacka som hängt med länge och som alltid är användbar, passar både till "fint och fult", en tjock sjal och handskar och till sist ett par svarta sneakers med dragkedjor på sidorna. Nu så är det bara att köra och att vara "redo".

 

 

 

 

 

Kan inte låta bli att ha med en höstbild nu när det är såå vackra färger i naturen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar