fredag 1 juni 2018

Fiskeoutfit!

Det är inte bara flytt jag håller på med de här dagarna, man måste ju passa på att fiska lite för brödfödans skull. Tyvärr var inte fiskelyckan så god den här gången, bara två braxar, vilka jag inte tror är så delikata. ;-) Vilken outfit väljer man då? Då vädret är så varmt behövs ju inte så mycket, men mornarna är ju lite kyliga så min fleecetröja åkte fram ( jag är inte så förtjust i sådana, använder hellre en stickad tröja, men i vissa sammanhang är fleecetröjor väldigt varma och praktiska) en vit ullig sak med luva som är varm och skön. Ett par jeansshorts och mina härliga, röda ”landetträtofflor” med häl. De är perfekta att ha när man ska springa ut och in mellan husen och uteplatsen.  Fisket var alltså dagens jobb, dessemellan lite uppackande av flyttlådor och baxande av gammalt skrot. Ha en fin fredagskväll därute och jag hoppas på bättre fiskelycka nästa gång.






Mannens outfit passade kanske bättre på fisketuren ;-)



Livet på landet!

Har också köpt mig en ny symaskin! Såå kul och den går så tyst och fint jämfört med min gamla som är 30 år och låter som ett tröskverk! Så nu kan det bli många nya skapelser.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar