måndag 30 april 2018

Valborgsmässoafton!

Idag skulle det firas Valborg tillsammans med en massa svenskar här i Tavira. Dessutom skulle min kör ”Portugalarna” (fyndigt namn, eller hur ;-) få framträda. Så det var bara att ställa upp och lite tjusig klädsel kändes som att det behövdes då vi skulle vara på stadens hotell. Jag började med en kjol som jag älskar, en plisserad randig sak i massor av färger. Till den behövdes nåt neutralt och då regnet hängde i luften fick det bli nåt lite varmare, en vit topp i all enkelhet. Ett guldfärgat stelt halssmycke som jag köpt på en antikmarknad här i Tavira fick hänga med och till sist ett par boots och min fina kuvertväska från Loui Vuitton (en födelsedagspresent från mannen). Kastade också på en beige skinnjacka, men den fick inte vara med på bild. 
Jag måste tipsa om att köpa smycken på loppisar och antikaffärer, jag kan inte låta bli att handla när jag hittar nåt trots att jag redan har en del. Som dagens halsband betalade jag två euro för och jag tycker själv att det ser riktigt tjusigt ut. Jag visar också några av helgens örhängeinköp. Hur kul som helst att ha att byta med. För det är ju accessoarerna som ofta gör pricken över i! Var nu försiktiga med eldarna hemma i Sverige!













Till sist ”Portugalarna”.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar