söndag 22 april 2018

Växter!

Då jag nu har bott här i Portugal i över ett år, så har jag upplevt alla årstider i naturen. Jag gillar att se på olika växter hur de ändrar sig över tid. Speciellt när man är ute och går och ofta samma runda, så ser man ju vad som händer. Naturen är ju väldigt annorlunda här mot i Sverige så jag har lärt mig mycket. Det har ju också regnat ovanligt mycket här så det är otroligt grönt och frodigt just nu. Idag får ni ett smakprov av lite växtlighet från Algarvekusten, klädseln blir en bisak. Det enda som jag tänker kommentera av min promenadklädsel är mina träningsshorts som jag gillar. De är liksom dubbla med ett par korta svarta tights under och gråa shorts utanpå. Känns faktiskt lite mer klätt än bara ett par korta tights. Det var allt för nu! Ha en fin söndagskväll därute! Här har vi en härlig kvällssol efter en regnig morgon.

Vackra gamla olivträd!

En pelargonhäck!

Nya odlingar på G!

Mimosan har just blommat färdigt!

Varför inte lite amaryllis så här i april?

Ett lavendelhav!

Lite färdiga odlingar!

Och som jag tror, åkervinda!

Till sist mitt promenadsällskap mot en stor palm!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar