måndag 16 april 2018

Cykeltur!

Här i Portugal är det absolut tvunget att använda cykelhjälm när man är ute och kör. Nästan inga cykelbanor finns där vi bor utan bara ett blått streck på vägen och bilarna kör rätt snabbt, så det är bara att gilla läget! När man då ändå är ute och cyklar med sin fula oreangea hjälm kan man ju lika bra matcha hjälmen med lite vacker vilt växande krasse, som är en av mina favoritblommor. Vad tog jag då på mig till hjälmen? Ja, inget går ju att matcha en sådan, men kläder måste man ju ha. Så det blev ett par vida randiga ankelbyxor från Mango som har ränder både på längden och tvären, lite kul. Sen ett blått linne och en jeansjacka för fartvinden. ;-) Dagens detalj, ett halsband av snäckor inhandlat på Taviras antikmarknad, dock inga örhängen då jag tycker att det räcker med ett stort smycke, men å andra sidan kan man ju ha både och, bara det inte blir för övermatchat. Väl hemma, fort som attan av med hjälmen och softa lite i vår nya loungegrupp! Ha en fin måndagskväll därute!








Köpte en rolig ljusslinga som jag stoppade i en kaktusburk av glas! En kul detalj att mysa till under ljumna kvällar!

Mannen på fiskmarknad!

Min favorit! Bläckfisk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar