måndag 9 november 2015

Min favoritring!

Jag har en favoritring som jag använder väldigt ofta. Den är present från arbetsgivaren efter 25 års trogen tjänst. Jag anlitade Annika Ekström på Glory Guldsmedja som ligger i Rademachersmedjorna i Eskilstuna. Hon gör riktigt fina och annorlunda smycken så jag kan verkligen rekommendera henne. (Har tyvärr hört att hon ska flytta sin verksamhet till Stockholm men jag vet inte om det är så.) Min ring är i guld med en sten av "tigeröga". Från början var det en annan mer transparent sten men tyvärr gick den sönder så Annika fick göra om den och då blev det tigerögat som var både mer hållbart och billigare. Ett tips är att köpa skrotguld på auktion, så kan man göra om och betala bara för jobbet. Här är den FINA ringen som jag tror att jag är alldeles ensam om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar