fredag 21 september 2018

Trendspaning!

Fick en överraskningspresent av dottern att åka till Stockholm och gå på tidningen Elles trendspaning! Sååå kul att göra nåt bara vi två tillsammans. Tog tåget och hann med en uteservering i det varma septembervädret innan det hela började. Härligt med pulsen i huvudstaden när man inte är där så ofta. 
Vad tar man då på sig när man ska vara i den trendiga hetluften. Det fick bli en vinröd färgskala, tyllkjol, t-shirt, strumpbyxor och ett par platåboots med snörning i den färgen. I sådana här sammanhang kan det ju aldrig bli för mycket så jag toppade det hela med ett  riktigt ”fläskigt” halsband och en skinnjacka. 
Många trender fick vi ta del av, bland annat rutigt både på längden och tvären så det måste nog bli nästa loppisfynd. Overzise är också nåt som är väldigt hett! Jag hade dessutom turen att vinna en påse fylld med hudvårdsprodukter från Kronans apotek, kul att få gå upp på scenen på legendariska Nalen och skaka hand med Kakan Hermansson. Men det jag och dottern skrattade mest åt på hela kvällen var när en tjusig kvinna kom fram till mig och frågade från vilket modehus jag hade köpt min kjol som hon tyckte var såå tjusig. Jag vågade knappt svara att den var köpt på Lidl, men jag svarade förstås sanningsenligt och hon såg ganska förvånad ut! Så som mitt motto är: Blanda hur du vill och bry dig inte om vad andra tycker! ;-)


Trött och glad på väg hem!

Cia Jansson från Elle med deras influencer Linn Eklund!

Emma Wiklund berättar om sitt varumärke!

Kakan, en färgstark och mycket underhållande kvinna!

Lite mat!

Uteservering i huvudstaden!

Första gången jag var på Nalen och kunde verkligen känna historiens vingslag!

Till sist pricken över i! Mitt ”fläskiga” halsband!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar