måndag 19 juni 2017

Korkat!

Som jag tidigare berättat så tillverkar man många saker av kork här i Portugal. Allt från vanliga korkar till flaskor, till väskor, hattar, skor och jag vet inte allt. Så idag var det dags att besöka korkfabriken som ligger här nere i Algarveområdet. Mycket spännande! (Portugal står för hälften av världens korkproduktion.) 
Klädsel då? Ja, två olika visar jag idag, en färgglad och en blåvit. Den färgglada blev en rosablommig kjol och ett orange linne, en rätt rolig färgkombo enligt mig. Den blåvita bestod av jeansshorts (förstås) och en vit linneblus med lite volanger, därtill en liten tygryggsäck (som jag kommer att skriva om längre fram) också en helt ok outfit!
Passar också på att sända en tanke till alla som omkommit i den hemska branden som härjar här i landet, dock långt från där vi bor. Så här har vi landssorg i tre dagar. :-(

 

 

 

Vissa klär bättre i hatt än andra! <3
 

 

Korkfabriken!
 
Och till sist en spännande taggig växt!
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar